Tři jihočeská města využívají chatboty. Pomáhají s informacemi obyvatelům i turistům.

Tři jihočeská města využívají chatboty. Pomáhají s informacemi obyvatelům i turistům.

Umělá inteligence proniká do každodenního života obyvatel Jihočeského kraje. V Prachaticích, Českých Budějovicích a Českém Krumlově začaly okresní radnice využívat chatboty – virtuální asistenty, kteří lidem pomáhají najít rychle a jednoduše informace na webových stránkách měst.

Odkaz na chatbota je umístěn v pravém dolním rohu městských webů. Systém je navržen tak, aby byl užitečný jak místním obyvatelům, tak turistům. Odpovídá na nejčastější dotazy, které se týkají například úředních hodin, městských poplatků nebo parkování.

V Prachaticích funguje chatbot od února a zatím zvládl zpracovat kolem 600 dotazů. Město mu dalo název „Klíč k informacím“, což odkazuje na jeho logotyp – klíč k zážitkům. Nejčastěji se lidé ptají na poplatky za odpad, za psy, kulturní akce nebo dopravní uzavírky.

České Budějovice spustily svého chatbota pod jménem Chetty 5. května. Od té doby vyřídil přes 300 dotazů. „Občané se zajímají hlavně o poplatky, pracovní příležitosti, řidičské průkazy, trhy, úřední hodiny nebo vítání občánků,“ uvedla mluvčí města Jitka Brůha Welzlová.

V Českém Krumlově je chatbot pojmenován Maica a je ve fázi pilotního provozu. Funguje přibližně dva týdny a radnice upozorňuje, že nejlepší je komunikovat s ním přirozeným jazykem, jako s člověkem. Uživatelé mohou hodnotit odpovědi pomocí palce nahoru nebo dolů, čímž napomáhají dalšímu zlepšování systému.

Další města v kraji se na zavedení chatbotů teprve připravují. V Táboře již probíhá testování a spuštění pro veřejnost je plánováno na červen. V Jindřichově Hradci by měl být projekt dokončen do konce roku. Strakonice se zatím k zavedení chatbota nechystají.

Jihočeský kraj nasadil svého chatbota jménem Holly už v říjnu loňského roku. Do března odpověděl přibližně na 8 500 dotazů. Lidé se nejčastěji ptají na dotace nebo stavební řízení. Podle vedení krajského úřadu chatbot zvládne správně odpovědět v 90 % případů, pouze tři procenta odpovědí jsou nesprávná a zbytek neúplný.

Virtuální asistenti se tak stávají praktickým pomocníkem, který zjednodušuje komunikaci mezi úřady a veřejností. Vývoj ukazuje, že trend digitálních služeb ve veřejné správě bude v kraji dále sílit.

REDAKCE / Zdroj: msn

půjčky pro firmy a podnikatele
,
0 0 hlasy
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře